reklama

Kniha, ktorá sa stane

Kniha, ktorá sa stane, je poriadne hrubá a ťažká ( hmotnosť 790 g), ale nedajte sa odstrašiť, je to nádherná literatúra. Niekedy  si myslím, že by sa aj u nás mohli vyrábať také ľahučké, myslím na váhu  ľahučké knihy, ako v USA. Neviem, ako sa ten odľahčený papier vyrába, ale je to veľká výhoda, keď treba držať poležiačky knihu nad očami alebo na hrudi, nič vás neťaží.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Kniha, ktorá sa stane vyšla vo vydavateľstve Kalligram tohto roku, očakávala som ju veľmi zvedavo, čo to bude zač, pretože som jej výrobu poznala alebo s jej prípravou som bola oboznámená Inšpirátorom Daniela Heviera.

http://www.metoo.sk/tvstream/play/361

Najprv som ju začala čítať poslušne od začiatku, zvedavo som sledovala dej, nadchýnala som sa kreativitou autora. Vzápätí som ju otvorila náhodne inde, a začítala sa do textu, nechala sa vtiahnuť, nechýbali mi súvislosti deja, stačilo mi potešenie z textu akoby Brautiganovej poviedky, či Ferlinghettiho prózy Her. Inokedy ju zas otvorím inde a súvislý text & obrazy & prostredie & metafora & poetika & próza & život kníh v knihe & wikipédia & slovná pralátka magma ma pohltí a vypľuje ma inú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepoviem Vám viac o tej knihe ktorá sa vám stane spoločníčkou, v ktorej sa nájdete. Budem sa tváriť, ako bratia Wachowski v čase, keď písali scenár k Matrixu ( tomu prvému a jedinému a jedinečnému), vtedy povedali, že to bude niečo úplne iné než film doteraz bol, a aj tu v tejto knihe sa cítite Vy občas byť fikciou. Nechajte sa prekvapiť. Ale upozorňujem knihu treba vlastniť, pretože sa Vám nebude chcieť ju nikomu vracať.

Keby sa tak toto písané slovo, táto kniha vo virtuálnej podobe dala prekliknúť do iného formátu napríklad .jpg alebo iného obrazového formátu a mohli by sme ju vidieť inú, ako zloženú zo slov, možno by to bol film, a možno nebol, možno by to bolo - nebolo obrovské plátno Salvadora Daliho, možno by tam behal Andalúzsky pes alebo líška o abstraktných výtvarných dielach nehovoriac, bolo by to niečo iné, čo zatiaľ pomenovať neviem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo vlastne viem, bola by to sonda do úžasnej básnikovej hlavy.

http://www.artforum.sk/catalog/hevier-daniel:kniha-ktora-sa-stane/?mod=catalog&detail=30277

http://www.artforum.sk/index.php?mod=news&id=701

http://www.facebook.com/album.php?aid=174260&id=80486868274

Eva Lešková

Eva Lešková

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáheartno way

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu